Årsmöte för Ung Pirat Malmö

Idag höll Ung Pirat Malmö årsmöte där vi bland annat beslutade om en ny styrelse och fastställde budget och verksamhetsplan för 2013. Det var, trots ett missförstånd i bokningen av lokal, ett möte fyllt med positiv energi. Malmö är på gång nu, det märks.

Vi inledde med att gå igenom förra årets verksamhet, vilket var ett snabbt överstökat moment då den verksamheten var tämligen obefintlig. Men några tisdagsträffar hade de hunnit med.
   Verksamhetsplanen för 2013 gick vi också igenom, och den innehåller en vision om ett mer aktivt UP Malmö med träffar varje måndag, engagemang utåt varje vecka samt åtminstone två större event under året. Exakt vad det är som ska göras hoppas vi att medlemmarna vill vara med och utforma och planera. Under övrigt röstades även ett förslag om att tillägga i verksamhetsplanen att jobba mot ett utökat samarbete med Ung Pirats Södra Distrikt och Ung Pirat Lund. Vi antog även en ny budget som satsar mycket på kampanj och medlemsvärvning i syfte att nå ut till folk så att de får reda på att vi finns och att pirater inte enbart förespråkar fildelning, något som tycks vara en tämligen vanlig föreställning. Dessutom är det ju för medlemmarna som vi gör det här, det handlar i slutändan om att enas kring en politik som man vill driva framåt men samtidigt ha kul. 
   Den nya styrelsen som fastslogs på mötet består av Janni Andersen (mig) som ordförande, Milton Abrahamsson som vice ordförande, Eddie Sandberg som kassör samt Jonatan Gonte Kindh och Håkan Dören som styrelseledamöter. Som jag personligen ser det har vi lyckats få en väldigt balanserad styrelse som förhoppningsvis kan driva igenom de ambitioner som finns i verksamhetsplanen.

Jag är även väldigt tacksam för att få den här möjligheten till att driva Ung Pirats verksamhet framåt. Jag kommer att göra mitt bästa för att det ska bli så bra som möjligt, och för att de medverkande i lokalavdelningen ska känna att deras medverkande ger dem någonting, antingen i form av kunskap, roliga erfarenheter eller möjligheten till att göra skillnad. 

Till sist vill jag passa på att tacka alla som var närvarande för ett trevligt och givande möte, och hoppas få lära känna många nya pirater under det kommande året!  

 

About Ada

Jag är ännu en liten människa som har alldeles för stora tankar för att de ska få plats inom mig. Därmed följer jag strömmen och skaffar mig en blogg även jag. Eller gör ytterligare ett försök att upprätthålla en blogg kanske är mer korrekt. Primärt så vill jag se hur folk reagerar gentemot det jag skriver, om det är någonting som kan ha ett värde mer än det självuppfyllande syfte som skrivandet i sig har. View all posts by Ada

Leave a Reply

